15.10.2013

Tissis

Tilasiin NOSHilta ihanaa pupu kangasta ja päätin että teen siitä elämäni ensimmäisen tissiksen. Kaavan läysin fb ompeluelämää ryhmästä. Valittavana oli kaksi kokoa joko s tai xl, no minä valihin sen xl:n jota minun piti sitten vähän pienentää.
Kaavassa hihat oli lyhyet mutta minä halusin pitkät joten pidensin niitä mutta joku tökki joten tein uuden hiha kaavan omasta kaapista löytyneestä tunikasta.
Ommella hurruuttelin ja ohjeita luin ja ohjeita sovelsin.
Lopputulos on tämä: Edestä
 
Sivusta:

Ja takaa:

 
Eka ompelun jälkeen oli liian iso joten omelin uudelleen sivusaumat 2cm kauempaa edellisestä ompelusta,  heti tuli parempi. Tuohon kaitaleeseen mikä tulee tissien alle piti laittaa framilon nauhaa mutta kun mulla ei ollut niin laitoin kuminauhaa mutta näin jälkikäteen aateltuna ei ois ehkä tarvinnu, tai minusta vaan tuntuu et se ei tunnu missään se kuminauha, mut kait se sitä sit kiristää.
Ihan en oo tyytyväinen kaulukseen se on jotenkin "lörppö" joten meinasin et kehtaisko purkaa tuon kanttauksen ja laittaa sinne sisälle kuminauhaa ja venyttäs vähän kun ompelee kanttauksen kiinni et ryhdistäisikö se tuon kauluksen, ideoita ja vinkkejä otetaan vastaan.
Vaikka hihojen kanssa pähkäilin ja jouduin tekemään kaavat ite niin niihin oon tyytyväiset niistä tuli just sopivat ja hyvät, hihan suulle aattelin vielä laittaa kuminauhan.
Helma on vielä kuvaus vaiheessa ompelemati, mutta ompelen sen huomenna.
 
Seuraavaksi mainos:
 
P.S Jos sinäkin haluat tilata NOSHin ihania kankaita niin tee se minun kautta. Olen nosh:in myyntiedustaja ja mun kautta saatat saada edullisemminkin kankaita (silloin kun sattuu olemaan tarjouksessa). Jos muutenkin kiinnostaa nosh ja haluat tilata nosh:n vaatteita niin liity minun fb "teean nosh-ystävät" ryhmään ja hyödynnä tarjoukset.


1 kommentti:

suvi kirjoitti...

kivan näköinen!